Beskrivelse
Beskyttelsesdeksel for romfølere. Transparent.
Salgs- og leveringsbetingelser
- Tilbud, pris m.m.
Ved alle salg gjelder leveringsdatoens pris, hvor intet annet er skriftlig avtalt. Selgeren forbeholder seg rett til endring av tilbud, priser, rabatter, konstruksjoner og mål uten varsel. Prisene er å forstå EXW (ex works) Carlo Gavazzi-konsernets lager i Danmark eller Italia, eks. mva. Det tas forbehold om justering av prisene ved endringer av innkjøpspriser, valutakurser, toll eller andre avgifter. - Levering
Oppgitt leveringstid er basert på opplysninger fra våre leverandører. Forsendelse foregår for kjøperens risiko dersom ikke annet er skriftlig avtalt. Selgeren sørger for transportforsikring for kjøpers regning når kjøper ber om det. - Salgspant
Selgeren har pant (salgspant) i solgte gjenstander som sikkerhet for krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger. - Betalingsbetingelser
Betaling skal finne sted innen 15 dager fra fakturadato, dersom ikke annet er avtalt skriftlig. Kontantrabatt innrømmes ikke. Ved for sen betaling belastes renter. - Reklamasjon
Anmerkning om feil ved varen skal fremsettes innen 8 dager etter mottak. Selgeren forbeholder seg retten til å reparere varen eller erstatte den med tilsvarende ny. Med mindre selger har opptrådt uaktsomt, er han uten ansvar for skade eller tap som kjøperen påføres som følge av feil ved varen. Dette gjelder også dersom kjøperen blir erstatningsansvarlig ovenfor tredjepart. Feilaktig vare skal returneres om selger ønsker dette. - Annullering
Annullering av kjøpsavtale kan bare skje med selgers skriftlige samtykke. - Retur
Retur av varer skal være avtalt på forhånd. Ved retur innen 30 dager etter mottakelsen av varen, blir kjøper kreditert for fakturabeløpet med fradrag av minst 20 %. Ved retur skal varen være i original og uskadet emballasje. Frakt-/ emballasjeomkostninger krediteres ikke. Retur foretas på selgerens bekostning bare dersom han er skyld i returen pga. feilekspedisjon, fabrikasjonsfeil e.l. Ved retur skal kjøperen alltid gi opplysning om nummer og dato på selgerens faktura eller følgeseddel. - Garanti/Service
Garantitiden regnes fra forsendelsesdato og gjelder i den utstrekning selgeren er dekket av leverandørens garantibestemmelser, som regel 24 måneder. Garantitiden dekker materiell- og produksjonsfeil og er begrenset til gratis omlevering eller reparasjon og utskifting av deler på selgers verksted i den ordinære arbeidstid. Fraktutlegg, spedisjon og andre omkostninger i forbindelse med garantireparasjoner og vanlig service dekkes av kjøper. Ønskes garantiservice utført hos kjøper, belastes reise og diett etter regning.
Garantiansvaret bortfaller hvis:
a) Det er gjort inngrep i varen uten selgers samtykke.
b) Varen er skadet som følge av ukyndig behandling.
c) Varen er skadet som følge av feilaktig montering eller brudd på offentlige bestemmelser.
Garantitiden dekker ikke skade ved slitasje som følge av normal bruk. - Force Majeure
Ingen av partene skal anses å ha misligholdt en forpliktelse, dersom oppfyllelsen hindres av forhold som etter norsk rett anses som force majeure. Den andre parten skal varsles innen rimelig tid når det oppstår en force majeure-situasjon.
Ved inntreden av force majeure kan begge parter kreve leveringstiden utsatt. Begge parter kan heve avtalen dersom force majeure-situasjonen varer lenger enn 360 dager.